معرفی انواع سبک های دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل

شاید شما هم جزو کسانی باشید که قصد دارند تغییراتی رادر دکوراسیون داخلی اجزای مختلف منزل خود ایجاد کنید اما ایده ای برای آن ندارید و یا حداقل ترجیح میدهید قبل از اقدام به هر گونه تغییر در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود در ابتدا بر روی انواع دکوراسیون داخلی بررسی هایی را انجام دهید. تا به یک شناخت نسبی به روند و ویژگی های هر یک از آنها برسید.

شاید هم در حال تحقیق در مورد نحوه طراحی داخلی خانه خود بوده اید و احتمالاً با انواع دکوراسیون داخلی مانند “معاصر”، “مدرن”، “صنعتی”، “آرت دکو” و چندین سبک دیگر برخورد کرده اید. اما برایتان سوال پیش آمده باشد که معنای هر کدام از آنها چیست و قیمت تمام شده با انتخاب هر یک از آنها برای شما چقدر است؟

در ادامه این مقاله قصد داریم تا چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل را نام برده و سپس به طور جزئی تر محبوب‌ترین انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل را نام برده و ویژگی ها و تفاوت های چیدمان دکوراسیون داخلی هر یک از آنها، از دکوراسیون داخلی ملل گرفته تا دکوراسیون مدرن را برای هر یک از آنها بیان میکنیم.

انواع دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی مدرن

شاید نام انواع دکوراسیون مدرن و صنعتی را شنیده و گمان کرده باشید که این دو سبک با یکدیگر یکسانند. اما باید بدانید که این طور نیست و میان آنها تفاوت هایی وجود دارد. از همان ابتدا، به این نکته مهم توجه کنید که “مدرن” و “معاصر” دو سبک معماری و دکوراسیون داخلی متفاوت هستند. در سبک طراحی داخلی مدرن با طرح‌های رنگی تمیز و ساده، احساس خوش‌آمدگویی، عناصر فردی، و همچنین استفاده از شیشه و استیل های جانبی بسیار و مورد نیاز، که به دوران تاریخی باز می‌گردند تعریف می‌شود.

به طور کلی سیاه و سفید بر پالت رنگ غالب است و در برخی موارد هم ممکن است از برخی سایه های محو شده آبی، قرمز و سایر رنگ های اصلی هم در طراحی دکوراسیون داخلیمان استفاده کنیم. اما اگر بخواهیم در مورد سبک طراحی داخلی معاصر صحبت کنیم باید بگوییم که این سبک به طور عمده سبک‌های مختلف طراحی را از دوره های مختلف با یکدیگر ترکیب میکند.

در اینجا لازم به ذکر است که سبک طراحی مدرن مربوط به یک دوره خاص (ابتدای قرن بیستم) است. این سبک ریشه در سبک های طراحی و معماری آلمانی و اسکاندیناویایی دارد و همه چیز در این نوع از دکوراسیون داخلی در مورد منطق و عمل است و نقاشی ها و مجسمه ها بر اساس آن انتخاب میشوند و تمرکز طراح بر روی عملکرد است و نه بر روی فرم.

در سبک طراحی داخلی مدرن فضای نشیمن به شیوه مینیمالیستی با پلان های باز طراحی میشود و بر روی رنگ‌های بلوک و رنگ های اولیه متضاد تمرکز میکند. مبلمان استفاده شده در این دکوراسیون داخلی، کاربردی و ساده با خطوط تمیز است. نورهای طبیعی نقش اساسی در یک خانه مدرن دارند اما از نورپردازی تاکیدی برای برجسته کردن عناصر خاص، ویژگی های معماری، مجسمه ها و غیره استفاده میشود.

دکوراسیون داخلی مینیمال


جالب است بدانید که این سبک طراحی از انواع دکوراسیون داخلی مینیمالیستی استرالیا سرچشمه گرفته و هنوز هم در آنجا در میان مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این سبک مینیمالیسم در تمام جنبه های طراحی داخلی، از مبلمان ساده گرفته تا پالت های رنگی خنثی، از لوازم جانبی کاربردی، اما نه پر زرق و برق، استفاده میکند و همه چیز در آن ساده و ضروری است، بدون افراط و تفریط!

در ادامه چند راه آسان و کم هزینه برای داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال را بیان میکنیمکسعی کنید طرح های رنگی ظریف و خنثی را انتخاب کنید

  • مبلمان و دکوراسیون ساخته شده از مواد طبیعی را انتخاب کنید.
  • فضای کلی را باز کنید.
  • تا میتوانید از نور و روشنایی طبیعی استفاده کنید.
  • سعی کنید در محیط خور از گیاهان ظریف استفاده کنید.
  • تا جایی که میتوانید
  • تا جایی که میتوانید از فضای ذخیره سازی در کابینت و کابینت های توکار استفاده کنید.
  • یک قسمت نشیمن مینیمالیستی را در نظر بگیرید.
  • سعی کنید در محیط نقاطی کانونی را ایجاد کنید.
  • تا میتوانید از دیوارهای ساده استفاده کنید.
دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی ترکیبی از سبک های مختلف طراحی است که در قرن بیستم در پنج کشور شمال اروپا نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند تکامل و رشد یافت. سبک اسکاندیناوی به طور عمده بر روی فضای داخلی مینیمال، کاربردی و سادگی آن تمرکز میکند. این سبک محیطی گرم و فضایی دوستانه را برای دعوت های شخصی محیا میکند. چیزی که آن را از طرح های مینیمالیستی متمایز میکند این است که این سبک بر مقرون به صرفه بودن و نه فقط ضرورت تاکید دارد. بیشتر اقلام دکور شامل زیور آلات، مبلمان گرد، جزئیات ارگانیک و تمیز و همچنین پالت‌های رنگی سیاه و سفید هستند. شاید میتوانیم آن را ترکیبی از مینیمالیسم و ​​سبک های اواسط قرن بنامیم.

سبک طراحی داخلی شیک یا Shabby Chic

سبک Shabby Chic با حال و هوایی آرام، و وسایل روشنایی مطبوع، مبلمان عتیقه لمسی و دارای جذابیتی الهام گرفته و کلاسیک است. لازم به ذکر است که دراین سبک از طراحی دکوراسیون داخلی، به طور عمده از طرح‌های دکوراسیون مدرن الهام گرفته شده است. اما در عین حال میتوانید عناصری از طراحی دکوراسیون داخلی معاصر را هم در آن ببینید. مانند فضاهایی از خانه که با عناصری قدیمی و با فرسودگی زیاد به چشم میخورند اما بسیار کاربردی هستند در این نوع از دکوراسیون اقلام جدیدی که میخواهند ظاهر یک عتیقه را نشان دهند، هماهنگی محیط را به هم میریزند.

سبک طراحی داخلی التقاطی

این سبک از انواع دکوراسیون به طور عمده بر روی الهام گرفتن از طیف گسترده و متنوعی از منابع تمرکز میکند. سبک طراحی داخلی التقاطی خانه هایی را ایجاد میکند که غنی و لایه لایه، با ایده های برگزیده از دوران طراحی و ترکیبی از سبک قرن‌های مختلف است. این سبک عناصر متضاد رنگ‌ها و بافت‌ها را برای ایجاد حسی منحصربه‌ فرد در کنار هم قرار می‌دهد. شاید باید بگوییم که این سبک به طور عمده، توسط افرادی انتخاب میشود که دکوراسیون جسورانه را ترجیح میدهند و دوست دارند خود را خلاقانه بیان کنند!

صدها گزینه برای انتخاب وجود دارد و خروجی به نحوه ادغام سبک ها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر میخواهید در اتاق نشیمن خود یک حس بوهمیایی ایجاد کنید، پس باید جزئیات سبک طراحی را بدانید و به عناصر و اثاثیه بوهو دسترسی داشته باشید که میتواند به ایجاد آن حس کمک کند. رنگ‌های پس‌زمینه استفاده شده معمولاً خنثی هستند تا به طراح اجازه دهند لوازم جانبی و مبلمان را برجسته کند.

اتاق‌هایی که با سبک التقاطی طراحی شده‌اند دارای چندین نقطه کانونی هستند و روی متعادل کردن رنگ‌ها و بافت‌ها کار می‌کنند تا چشم را تحت تأثیر قرار ندهند. ایده اصلی سبک التقاطی استفاده از تمام سبک های تاریخ و ایجاد چیزی تازه، منحصر به فرد و مسحو کننده است. همه چیز در مورد خلاقیت و توانایی استفاده از ذهن آزادانه و نوآورانه است.

دکوراسیون داخلی منزل

سبک طراحی دکوراسیون داخلی آرت دکو

این سبک که بیشتر نمادین است از فرانسه سرچشمه میگیرد. قطعات و تکه های مبلمانی که در این سبک از انواع دکوراسیون، استفاده میشود به طور عمده دارای لبه های متمرکز و گوشه های دندانه دار هستند. هنگام استفاده از این سبک در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید از کابینت هایی بزرگ استفاده شود. نکته دیگر این است که این سبک به طور عمده برایمان ظرافت را در محیط تداعی میکند.

طراحی دکوراسیون داخلی بوهو

سبک طراحی دکوراسیون داخلی بوهو را میتوان نشانه زیبایی شناسی آزادانه دانست که ترکیبی از فرهنگ های مختلف برای تشکیل یک سبک متفرقه است. فضایی که بر اساس این سبک چیده شده است با برخی از نشانه‌ها و الگوهای جسورانه و رنگ‌های روشن برای کابینت‌ها و برجستگی‌های آن، شناخته میشود. این سبک کمتر در نظم سختگیر است و از ترکیبی از الگوها و رنگ ها استقبال میکن و با پوست جانوران، برجستگی های فلزی و چوب غنی سازی شده است.

ویژگی دیگر این سبک از انواع دکوراسیون این است که از پارچه‌های شاداب مانند مدل‌های موی دست‌بافت مراکشی با طرح‌های بلوک ژاپنی و بالش‌های قمار ی استفاده می‌کند. وهمچنین میتوان به تجهیزات طبیعی و سایه‌بان اشاره کرد. برخی از خانه‌ها ممکن است با برنج و جوهر بابی تزئین شده باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی گلم هالیوود

در رابطه با تاریخچه این سبک از طراحی باید بگوییم که طراحی داخلی گلم هالیوود از اواسط قرن بیستم در کالیفرنیا رایج بوده است و ترکیبی از دکوراسیون هنری و فوق مدرن اواسط این قرن است. با ترکیبی رنگی دارای اختلاف زیاد صورتی تند و سبز و گاهی سیاه و سفید شناخته میشود. الگوهای هالیوود گلم جسورانه، بی تاریخ و به طور کلی دارای جنسیت خنثی هستند.

از پارچه‌ها گرفته تا کف‌پوش، نقش‌های کلیدی یونانی و کیوسک‌ها، طرح‌های هندسی و چاپ جانوران، همه در خانه‌های گلم هالیوود مورد استقبال قرار می‌گیرند. نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک نیز ممکن است ظاهر شوند. کفپوش شطرنجی سیاه و سفید یک مکمل عالی برای تم آن است. همچنین میتوانید از جیر، لاک، چرم و هایلایت‌های فلزی استفاده کنید.

با تمام این تفاسیر میتوانید سبک غالب را گرد کنید. اگر شما کاغذ دیواری و موکت را دوست دارید، برای گنجاندن آن مناسب خواهد بود. این سبک زرق و برق و تجمل را منتشر میکند و طراحی را به عنوان تجسمی از پیچیدگی نشان میدهد.

دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون انتقالی Transitional

این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی ترکیبی جالب از سبک های سنتی و مدرن است. طراحی داخلی Transitional برداشتی مدرن از عناصر طراحی کلاسیک است. این یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی در بین نسل هزاره است زیرا عناصر مردانه و زنانه را از نظر زیبایی شناختی، متعادل میکند. هنگامی که عناصر کلاسیک را تغییر میدهید، رسیدن به تعادل بین فرم و عملکرد آسان نیست.

طراحان باید اطمینان حاصل کنند که در حالی که می‌توان از ایده‌های طراحی مدرن برای جذاب جلوه دادن ظاهر کلاسیک استفاده کرد. برخی از نکات برجسته یک خانه انتقالی عبارتند از معماری ساده، خطوط تمیز، نقاط کانونی متمایز، وسایل فلزی و بافت زیاد.

بسیاری از طراحان از هنر معاصر در دکوراسیون خانه سنتی استفاده میکنند تا جذابیت و پیچ و تاب مدرن را به داستان کلاسیک بودنش اضافه کنند. رویکرد مینیمالیسم، ظرافت و بی‌زمانی بودن، زمینه‌های اصلی تمرکز در این سبک طراحی است. ایده اصلی سبک انتقالی ایجاد خانه ای است که در عین حال سنتی و همچنین مدرن باشد. کلید در تعادل صحیح بین این دو است که با شخصیت افراد ساکن در خانه تنظیم میشود.

سبک طراحی داخلی سنتی

در این نوع از دکوراسیون منزل سنتی، از سبک های مختلف قرن 18 و 19 الهام گرفته است. این یک سبک طراحی جاودانه است و ریشه در دوره خاصی ندارد و از انواع دکوراسیون یکنواخت و متقارن به حساب می آید و به اندازه بسیاری از طراحی های داخلی دیگر عجیب و غریب نیست، اما در عین حال خسته کننده هم نیست. طراحی داخلی نقش مهمی در حصول اطمینان از جالب بودن فضای نشیمن ایفا میکند.

برای صاحبان خانه هایی که از عتیقه جات و هنر بی انتهای بیش از عجیب و غریب بودن و مدرنیسم قدردانی میکنند ایده آل است. یک خانه سنتی معمولاً دارای قطعاتی از هنر دنیای قدیم است که توسط صاحبان خانه پیدا می‌شود و داستان جالبی در پشت آنها وجود دارد که میتواند گفتگوهای خوبی را ایجاد کند.

تصور کنید که یک لوستر و قالیچه از بازارهای دستفروشی در مناطق روستایی اروپا که سابقه ای بیش از 150 سال دارند، چیده شده است، چه شخصیتی را میتواند به خانه شما اضافه کند! با وجود شادابی و تقارنی که موضوع اصلی سبک سنتی است، رنگ های غنی به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند و فضای داخلی دارای خطوط مستقیم تمیز با مبلمان جاودانه و کاربردی است.

دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی آسیایی

طراحی داخلی به سبک آسیایی که گاهاً از انواع دکوراسیون طراحی شرقی نامیده میشود، جوامع ژاپن، چین، ویتنام، تایلند و دیگر جوامع برجسته شرقی را به نمایش میگذارد. لوازم جانبی، این سبک دراماتیک را با نمایش نقوش جانوران و جانوران اساطیری، شبیه میمون‌ها و اژدها نمایش می‌دهند. کوزه‌های دمیتاس، گلدان‌های بزرگ و گلدان‌های ماهی که با طرح‌های پیچیده در رنگ‌های متعدد یا آبی و سفید کلاسیک نقاشی شده‌اند نیز در داخل چینی هستند.

از دیگر ویژگی‌هایی که دائماً در آن دیده می‌شود، تابلوهای دیواری بزرگ، ستون‌ها و دیوارهای تاشو هستند که شخصیت‌های واقعی و صحنه‌های افسانه‌ای را در پالت‌های رنگی پر جنب و جوش یا خیره‌کننده به تصویر می‌کشند. این یک کپی از طرح های معاصر با تمرکز بر خطوط ساتنی، اشکال قابل توجه و فضای آرام محیط است.

در این نوع از دکوراسیون اشکال نامتقارن هستند و به جای شکل های مربع شکل دایره ای دارند. همچنین با پنل‌های پنجره و پرده های شفاف مشخص شده است. پنل ها فضاها را از هم جدا میکنند و جداسازی را افزایش میدهند. در اینجا پالت های رنگی اساساً از طبیعت الهام گرفته شده و از رنگ های زمینی برخوردارند تا حالتی آرام داشته باشند. کشورهای آسیایی به دلیل آب و هوای گرم، سبک زندگی ساحلی و خانه‌های بادی با عناصر طبیعی فراوان و قطعات مبلمان چوبی معروف هستند.

عناصر جالبی از کشورهای شرقی وجود دارد که میتوان از آنها برای آوردن حس عرفان و رنگ به خانه استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی منزل

سبک طراحی داخلی روستایی

طراحی داخلی روستیک با آثار طبیعی، وسایل مصنوعی و جذابیت گرانژ برجسته میشود. این برگرفته از کاهش مزان رمانتیک بودن آن است و بر سادگی و زیبایی سلطنتی طبیعت تمرکز دارد. تعجب آور نیست که این سبک از انواع دکوراسیون تمایل به کاربردی، تمیز، شیک و حداقل بودن هزینه و قیمت تمام شده در طراحی است. دکوراسیون روستایی بیشتر از خانه های طبیعی و فرسوده، چوب خام، سنگ قبر و چرم تمرکز دارد دارد. از آنجایی که مبتنی بر قابل عملی بودن است، یافتن یک شومینه به عنوان یک قطعه معمول است. میتوانید با گنجاندن تزئینات اسانس خام در قفسه های کتاب و یا اتاق های مطالعه به ظاهر خانه خود دست یابید.

سبک طراحی دکوراسیون داخلی مدیترانه ای

باید بگوییم که منشا طراحی داخلی مدیترانه ای را میتوان یونان، اسپانیا و ایتالیا دانست. که با خم‌ها، ستون‌ها و عرشه‌های آفتابی داخلی متمایز می‌شود. کابینت های آن عمدتاً از رنگ‌های چوبی غنی با ویژگی‌های پرآذینی مانند حصیر، سنگ قبر، چوب اصلاح‌شده و کتان است و پالت های رنگی به طور کلی بازتابی از آسمان و آب و همچنین دارای پالت های گرم از سفال هستند. خصوصیت دیگر آن این است که پنجره های آن تا حد مشخصی بزرگ هستند که با حداقل پرده های شفاف پوشیده شوند.

دکوراسیون داخلی ژاپنی

معماری و دکوراسیون داخلی ژاپنی ترکیبی از انواع دکوراسیون های اسکاندیناوی، طراحی مینیمالیستی و خاکی است. بخش اسکاندیناوی از سوئد، دانمارک و نروژ تعبیه شده است. طراحی نوردیک است و با پالت های رنگی ملایم کشیده شده است و کاملا کاربردی است. این طرح اشکال ارگانیک را با علایق ظریف، در فضاهای سفید و ته رنگ تخته سنگ، برجسته می‌کند.

حس آرامش بخش درون دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی، با استفاده از وسایل طبیعی و رنگ های محدود تحقق مییابد. این مقدمات طبیعی شامل گهواره های داخلی آب و استفاده از تشک های تاتامی به عنوان پوشش های زیرین است. تاتامی، تشک حصیری انعطاف‌پذیری است که لبه‌های پارچه‌ای دارد که ابعاد آن 3 در 6 متر است و به تعیین اندازه اتاق کمک می‌کند.

بامبو، سنگ قبر و سایر لوازم طبیعی، پایه ای را برای پالت رنگی آرامش بخش از قهوه ای و سبز ایجاد میکند. الگوها و رنگ های گلدار ملایم با ظروف زینتی و پارچه های کشیده ترکیب شده اند. مبلمان و لوازم جانبی معمولاً دارای خطوط تمیز هستند و برای زندگی در اتاق طراحی شده اند و با چوب های با رنگ روشن و مقدار زیادی رنگ سفید و کرم و برنزه تعادل برقرار میشود. با خطوط تمیز، چوب خمیده و دیگر عناصر اولیه طبیعی ایجاد میشود.

دکوراسیون داخلی منزل

سبک طراحی داخلی کشور فرانسه

سبک طراحی داخلی فرانسوی ترکیبی از ویژگی‌های پیچیده و سبک‌های دیگر مانند گرنج و سنتی بودن است که با قطعات کابینت آنتیک و طرح های خنثی زنانه مشخص شده است. این طراحی مشابه سبک طراحی داخلی فوق مدرن انتقالی است و تلفیقی از سبک‌های عتیقه فرانسوی، گرنج و تند است. این یک سبک محبوب است که راحتی و ظرافت معمولی را تداعی میکند.

از ویژگی‌های متمایز آن می‌توان به پارچه‌های طرح‌دار در رنگ‌های خاموش، اثاثیه و اکسسوری‌های رنگ‌شده و جالب اشاره کرد و دارای مقدار زیادی چوب و سایر وسایل طبیعی است. عناصر اولیه آن شامل رنگ های غنی، نقش های برجسته طلایی است. با ته رنگ های گرم با شدت های متوسط ​​تا کم مانند زرد ملایم، صورتی گرم، آبی کودک و کرم مناسب است. همچنین به رنگ‌هایی مانند قرمزهای عمیق متصل است.

چگونه سبک دکوراسیون داخلی خود را انتخاب کنیم؟

شاید الان پس از خواندن این مقاله و آشنایی با انواع معماری و دکوراسیون داخلی و ویژگی های هر یک از آنها برایتان سوال پیش آمده باشد که با توجه به ویژگی های فضا و متراژ محیط خود کدام یک از آنها میتواند بهترین و کم‌هزینه ترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی شما باشد؟

برای یافتن بهترین نوع طراحی دکوراسیون داخلی که متناسب با شرایط شماست، مطمئن شوید که این سبک از طراحی همواره الهام بخش شما باشد و هر نیازی را برایتان برآورده کند. محتوای آموزشی که توسط طراحان داخلی متخصص در دکوراسیون داخلی شهر کرد مهدی دکور تهیه شده است، به تفاوت‌های سبک‌های مختلف طراحی داخلی از ویژگی‌های اساسی تا نحوه دستیابی به آنها می‌پردازد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق سایت دکوراسیون داخلی شهر کرد با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسته بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما تماس بگیرید